Experience

Knowit Experience utvikler den sterke opplevelsen i møtet mellom bruker og merkevare. Vi som jobber her er sultne på å lære og liker å dele kompetansen vår – både med kolleger og omverdenen.

Experience

Utvikling

Bør du utvikle din neste app med Xamarin?


Skal du lage en mobilapplikasjon som fungerer på både Android og iOS, må du i utgangspunktet lage to separate applikasjoner: En for Android og en for iOS. Xamarin lar deg utvikle apper for flere plattformer samtidig.


Konferanse

Google Marketing Platform - Partner Summit 2018

 

I slutten av oktober inviterte Google til Partner Summit i San Francisco. Et invitation only-arrangement hvor Knowit Experience, som én av få norske Google-partnere, representerte Norge blant totalt 36 land.

Tidligere kjent under produktene DoubleClick og Analytics 360 samler nå Google alle sine produkter innenfor markedsføring, innsikt og analyse i én felles plattform, nemlig Google Marketing Platform. Én felles plattform presentert på én felles konferanse.

 


Marketing Automation

5 grunner til å begynne med Marketing Automation

Har du ikke hørt om det? Alle snakker jo om det! Her får du en kort forklaring på hva marketing automation er, og fem grunner til hvorfor du bør begynne med det.


Konferanse

Best i klassen på Webdagene

Kommunikasjon, kreative teknikker, viktigheten av vakkerhet og utforming av spørsmål til brukertester sto på læreplanen. Les om de fire beste foredragene på Webdagene i Oslo, ifølge tre utsendte UX-ere fra bergenskontoret.


Konferanse

Tjenestedesign til folket ved Girl Geek Dinner

Onsdag 14. november ønsket Knowit 80 kvinner innen IT-bransjen velkommen til et arrangement om tjenestedesign i regi av Girl Geek Dinners Oslo. Her fikk vi innsikt i hvordan tjenestedesign er brukt i dag og hva det kan brukes til i fremtiden, med verktøy og gode samtaler å ta med tilbake til egen bedrift.


Inbound marketing

Inbound-trakten er død – lenge leve svinghjulet!

Hvert år arrangerer HubSpot Inbound i Boston. Dette er verdens største inbound-konferanse og et viktig arrangement for markedsførere interessert i lære om nye teorier og virkemidler i markedsføringen etter inbound-metodikken. I år deltok jeg sammen med 24 000 andre på den fire dager lange konferansen! Av alle de 300 sesjonene som ble holdt var det én revolusjonerende teori som ble årets snakkis.


Konferanse

Bevegelsesfrihet og mobilitetstjenester på Innovation Tuesday

 

Med mennesker og miljø i fokus ønsker Ruter å innføre kollektiv delingsmobilitet i alle former for bevegelse, slik at mobilitet som en tjeneste (Mobility as a Service) blir et fullverdig og bærekraftig alternativ til privatbilen. Det var Claes Kanolds budskap til en fullsatt sal i Sundtkvartalet, under vårt månedlige frokostseminar Innovation Tuesday. Med “Fremtidens mobilitetsløsninger” på agendaen gikk han gjennom arbeidsmetodikk, ambisjoner og visjoner for hva Ruter skal være i fremtiden.

Se streaming fra Innovation Tuesday med Claes Kanold (YouTube).


Tjenestedesign

Pasientreiser som verktøy, kulinarisk kreftbehandling og annen spennende helseinnovasjon

Tidligere i oktober deltok vi på Service Design Days i Barcelona for å få faglig påfyll om tjenestedesign, og jeg vil dele noe av det vi lærte i forhold til innovasjon rundt helsetjenester. Foredragene omhandlet blant annet pasientreiser som verktøy, kulinarisk kreftbehandling og om hvordan man omfavner konflikt.


Konferanse

Seks kjappe fra Service Design Days

Fire UX- og tjenestedesignere og én tekstforfatter dro til Barcelona for å snuse på det ferskeste som skjer innen tjenestedesign. Her er høydepunktene!


Varehandel

Varehandel i 2020: A Space Odyssey

Den 2. september skrev E24 følgende: Gamle forretningsmodeller funker ikke lenger. Antallet konkurser i 2018 ligger an til å slå rekorden fra finanskriseåret 2009. En stor andel er fra varehandelen. – Vi må bare regne med at det blir flere, sier Virke-topp.


Konferanse

Det beste fra Brand New Conference i NY

Onsdag 12. september dro designere, AD-er og prosjektledere til New York for å delta på Brand New Conference.


Kundereise

Fem fordeler ved bruk av kundereisen som strategisk arbeidsverktøy


Det er i dag stor enighet hos bedrifter om at kundeopplevelse og kundetilfredshet er to av de viktigste konkurransefortrinnene, og den eneste egentlige måleenheten for suksess. Stadig flere bedrifter ønsker å ta en posisjon som ‘nærmere kunden’ og i større grad konkurrere basert på optimal kundeopplevelse, gjennom hele kundens samhandling med deres produkt.


Opphavsrett

Slutten på det frie nettet?

EU-parlamentet har bestemt seg for å gå videre med et direktiv som skal beskytte opphavsretten digitalt. Er dette slutten på det frie nettet som vi kjenner det?


Konferanse

Topp 3 fra Nordic.design 2018

Onsdag 5. september dro digitale og grafiske designere fra Knowit Experience Oslo til den årlige designkonferansen Nordic.design i Stockholm. Her er høydepunktene!


Strategi og digitalisering

Digitalisering for resten av oss

Hvis man driver en virksomhet i dag blir man bombardert av nye termer og dystre spådommer. Det er ikke en eneste virksomhet som ikke skal digitaliseres eller automatiseres, og verden står på randen av en revolusjon hvor all verdens fagkompetanse og domeneinnsikt skal erstattes av roboter, chatbots eller overbetalte programmerere. Er det virkelig sånn at generasjoner med domenekompetanse i familiebedrifter eller ti år med fagkompetanse bygd opp gjennom erfaring fra praktisk virke i et yrke, vil kunne erstattes av algoritmer og digitalisering?


Konferanse

Tverrfaglighet i praksis ga sølv i Cannes

Et tverrfaglig team fra Knowit Experience i Bergen innkasserte Norges eneste medalje under årets Young Lions.


Strategi og digitalisering

Digitalisering krever nye verdiforslag

Digitaliseringen gjør at de fleste virksomheter må utvikle nye, justerte verdiforslag til markedet. Som alltid er det en god regel å tenke mindre på hva dere selger, og mer på hvordan dere kan fremstå relevante og verdifulle når kunden skal utføre sine viktigste jobber. Som privatpersoner er ofte hovedjobben å takle husholdningsøkonomien og holde tidsklemma i sjakk. For bedrifter dreier dette seg typisk om å øke inntektene eller senke kostnadene. Det er her konkurransen vil stå. De som klarer å utvikle tjenester som adresserer disse utfordringene vinner.


Digital markedsføring

Video i markedsføring

Bruk av video i markedsføring er ikke noe nytt, men nå tar det av for fullt i de digitale kanalene. De aller fleste av oss forventer nå i mye større grad at annonsene som dukker opp på Facebook, Instagram, LinkedIn eller nettaviser, er videoer. Og da er vi som markedsførere nødt til å levere.


Universell utforming

Fem steg til universell utforming


Blogginnlegget er skrevet av Ingeborg Tande Johnsen, konseptdesigner med universell utforming i Halogen. Vi møtte Ingeborg i et felles prosjekt med Halogen, og i september skal Ingeborg holde kurs i universell utforming hos oss i Bergen. Vi gleder oss!


Utvikling

Reisebrev fra React Amsterdam

Det er viktig å ikke stagnere i en hektisk hverdag. På søken etter et friskt pust, utfordringer og inspirasjon dro vi på verdens største React-konferanse i Amsterdam sammen med 1200 andre.


Digital markedsføring

Hvor går grensen for deling av brukerdata?


Om du har vært på Internett i det siste kan du umulig ha unngått Facebook-skandalen, hvor brukerdata ble delt med firma og personer som ikke burde fått tilgang. Men hvordan fungerer egentlig data og hva er problemet med Facebook?


Digital markedsføring

Hvorfor alle burde teste Google Data Studio

Jeg begynner blogginnlegget med vår tids største klisje: Vi lever i en kompleks og sammensatt verden. Men i denne sammenhengen er klisjeen ytterst relevant. Behovet for kontroll, innsikt og overblikk over store datamengder melder seg oftere og oftere. Forventningen om umiddelbar tilgang til data som sier noe om resultatene til en organisasjon er evig til stede, gjerne fremstilt på en visuelt stimulerende måte. Og en av de aller mest effektive måtene å møte denne forventningen på, er å lage dashboards. Vårt valgte verktøy er Google Data Studio.


Abonner på vårt nyhetsbrev