Knowit Experience utvikler den sterke opplevelsen i møtet mellom bruker og merkevare. Vi som jobber her er sultne på å lære og liker å dele kompetansen vår – både med kolleger og omverdenen.
Instagram er ikke lenger forbeholdt tante Turid sine strikkeprosjekter og iskremen du spiste i Italia i fjor sommer. Instagram er en mektig markedsføringskanal, om du lærer å bruke verktøyet riktig.
Instagram er et fantastisk verktøy for å nå relevante målgrupper, uten at det koster skjorten. I denne artikkelen skal jeg prøve å forklare hvorfor man bør bruke Instagram, hvordan man bruker kanalen, og hva man bør publisere.
Nettdating og optimalisering av nettsider har mye til felles. Er din nettside en egoistisk date eller kan kunden se en fremtid med deg? Ta pulsen på nettsiden din!
Bruk av video i markedsføring er ikke noe nytt, men nå tar det av for fullt i de digitale kanalene. De aller fleste av oss forventer nå i mye større grad at annonsene som dukker opp på Facebook, Instagram, LinkedIn eller nettaviser, er videoer. Og da er vi som markedsførere nødt til å levere.
Om du har vært på Internett i det siste kan du umulig ha unngått Facebook-skandalen, hvor brukerdata ble delt med firma og personer som ikke burde fått tilgang. Men hvordan fungerer egentlig data og hva er problemet med Facebook?
Jeg begynner blogginnlegget med vår tids største klisje: Vi lever i en kompleks og sammensatt verden. Men i denne sammenhengen er klisjeen ytterst relevant. Behovet for kontroll, innsikt og overblikk over store datamengder melder seg oftere og oftere. Forventningen om umiddelbar tilgang til data som sier noe om resultatene til en organisasjon er evig til stede, gjerne fremstilt på en visuelt stimulerende måte. Og en av de aller mest effektive måtene å møte denne forventningen på, er å lage dashboards. Vårt valgte verktøy er Google Data Studio.