Facebook-pixelen har blitt svakere på grunn av nye retningslinjer og personvern. En god løsning er Facebooks konverterings-API.
Er du som virksomheter flest, har du sannsynligvis en Facebook pixel installert på nettstedet ditt i dag. Her sporer du hendelser og bygger publikum. Facebooks konverterings-API blir løftet som løsningen, og det snakkes ofte om hvor viktig det blir fremover og hvor nødvendig det er å få det implementert.
Facebook konverterings-API er hendelser som blir sendt fra serveren din til Facebook på en sikker måte. Serverhendelsene er knyttet til Facebook-pixel IDen din og behandles som pixelhendelser i Facebooks grensesnitt. APIet kan derfor brukes til å forbedre sporing av hendelser, attribusjon og datainnsamling på Facebook. Tredjepart-cookies blokkeres ikke, og du sitter igjen med mer pålitelige data. Du vil også kunne levere mer personlig tilpasset annonser til de som mest sannsynlig er interessert i dem, slik som tidligere.
Synes du dette virker spennende og vil vite mer om Facebooks konverterings-API?
Kontakt oss i Knowit så hjelper vi deg gjerne.