Fem fordeler ved Facebooks konverterings-API
Facebook-pixelen har blitt svakere på grunn av nye retningslinjer og personvern. En god løsning er Facebooks konverterings-API.
Er du som virksomheter flest, har du sannsynligvis en Facebook pixel installert på nettstedet ditt i dag. Her sporer du hendelser og bygger publikum. Facebooks konverterings-API blir løftet som løsningen, og det snakkes ofte om hvor viktig det blir fremover og hvor nødvendig det er å få det implementert.
Hva er Facebooks konverterings-API?
Facebook konverterings-API er hendelser som blir sendt fra serveren din til Facebook på en sikker måte. Serverhendelsene er knyttet til Facebook-pixel IDen din og behandles som pixelhendelser i Facebooks grensesnitt. APIet kan derfor brukes til å forbedre sporing av hendelser, attribusjon og datainnsamling på Facebook. Tredjepart-cookies blokkeres ikke, og du sitter igjen med mer pålitelige data. Du vil også kunne levere mer personlig tilpasset annonser til de som mest sannsynlig er interessert i dem, slik som tidligere.
5 fordeler ved Facebooks konverterings-API
- Forbedret konverteringssporing. Du kan blant annet få konverteringsdata fra brukere som har lastet ned AdBlocker, de som bruker Safari (eller andre nettlesere med intelligente sporingsbeskyttelsesalgoritmer) eller brukere som har valgt bort Facebook sporing iOS 14/15.
- Lengre levetid på Facebook-informasjonskapsler. De kan faktisk forlenges til hele 6 måneder! Hvis du ikke bruker konverterings-APIet, begrenser Safari levetiden til informasjonskapslene til 1-7 dager.
- Du får mer kontroll over dataene dine og en bedre forståelse av kundereisen.
- Du kan spore hendelser som ikke skjer på nettstedet. For eksempel offline salg.
- Reduserte kostnader! Som et resultat av forbedret tilkobling og økt matching av hendelser, reduseres kostnaden per handling.
Synes du dette virker spennende og vil vite mer om Facebooks konverterings-API?
Kontakt oss i Knowit så hjelper vi deg gjerne.