Knowit logo Knowit Blogg
  • Ledelseskonsulenter
  • Kundeopplevelser
  • Systemløsninger
  • Alle blogger
  • Kontakt
  • Knowit.no
Knowit logo Knowit Blogg
    • Alle blogger
    • Kontakt
    • Knowit.no
    • Ledelseskonsulenter
    • Kundeopplevelser
    • Systemløsninger

    Nyeste innlegg

    ← →
    iot GDPR AI

    2023 Cybersecurity Forecast: Navigating the Evolving Threat Landscape

    As we transition into the new year, it is important to recognize that the threat landscape in cybersecurity is constantly evolving. In 2022, we observed a significant struggle for many organizations in effectively managing cybersecurity risks, as cyberattacks continue to become increasingly sophisticated. According to industry research, the leading cyber risks and cybersecurity trends for 2022 include a rise in malware and ransomware attacks, an increase in remote code execution and expansion of the attack surface, and a growing emphasis on addressing digital supply-chain risks [1]. To address these challenges and maintain a strong security posture, organizations should consider implementing cybersecurity mesh architecture and zero trust measures.

    KEVIN HJELMTVEIT, 30.01.2023

    Digitale medarbeidere Emailbot

    Kjære leder av kundeservice – hvorfor fjerner du muligheten til å ta kontakt per epost?

    Hvis jeg som kunde har et spørsmål har jeg i dag mulighet til å ta kontakt med selskapet det gjelder på utallige måter. Jeg kan eksempelvis spørre en chatbot. Dette er en ny og fremtidsrettet kanal som fungerer meget godt og gir meg raske svar, men enn så lenge er det ofte av generisk karakter. Hvis en chatbot ikke evner å hjelpe meg kan jeg bli satt over til en kundebehandler. Er jeg uheldig må jeg vente i kø. Da begynner jeg ofte å lese meg opp i FAQ seksjonen, noe jeg sjeldent har tålmodighet til å gjøre mer enn noen få sekunder. Om jeg ikke finner et svar raskt logger jeg meg typisk inn på «Min side», eller så kan jeg prøve å ringe inn, og på nytt vente i kø. Alternativt dropper jeg mulighetene over, sender en epost til selskapet, og venter typisk i noen dager før jeg forhåpentligvis får et korrekt svar.

    OLE KRISTIAN HAUG, 25.01.2023

    Sirkulær økonomi Sirkulære forretningsmodeller

    Veien til en sirkulær forretningsmodell

    En sentral del av omstillingen til en bærekraftig fremtid vil være et skifte til nye, mer sirkulære forretningsmodeller – der vi tenker helt nytt når vi designer produkter, tjenester og prosesser.

    Lær mer om sirkulær økonomi her

    CELINE HALNES DAHLE, 24.01.2023

    Den flytende overgangen fra student til konsulent i Knowit Experience

     

    FERDINAND HEGELSTAD & RUNA JACOBSEN, 17.01.2023

    Sirkulær økonomi EU-taksonomi

    Sirkulær økonomi - hvordan bevare naturens ressurser

    I november 2022 passerte antall mennesker på jorden 8 milliarder1. Verdens naturressurser er allerede under stort press, og med dagens innbyggertall og ressursbruk klarer vi oss ikke med kun med én klode. Det er derfor avgjørende at ressursene brukes mer effektivt enn vi gjør i dag.

    ELISABETH ELLE SMELROR, 19.12.2022

    Big Data Datadrevne beslutninger

    En datadrevet gullalder?

    Historien bak hva som har plassert datainnsamling i sin særskilte posisjon er lang og nyansert. I mine øyne er det naturlig å starte hos en av kjempene mange av oss står på skuldrene til i dag. Kun to år etter at nettleseren «Mosaic» tilgjengeliggjorde internett ble det som i 1998 bare var et gutteromsprosjekt døpt «Google». Det var et ordspill på ordet «googol» som er en matematisk betegnelse på tallet 1 etterfulgt av 100 nuller. Det ufattelig store nummeret signaliserte tydelig en drøm om å bygge noe kolossalt. Ved å gjøre enorme mengder relevant informasjon tilgjengelig for alle skulle de skape en frigjøring på lik linje med det for eksempel Henry Ford hadde klart tidligerei.

    SINDRE CHRISTOPHER ERIKSEN, 13.12.2022

    TESTING & QA continuous integration Testautomasjon

    Kom i gang med Cypress og CircleCI ⚙️🛠️

    Denne bloggposten vil hjelpe deg til å forstå hvordan du kan implementere dine frontend E2E-tester med Cypress og sammensy test-kjøringene med godt utbredte CI/CD applikasjonen CircleCI. 

    ABIR KHAN, 12.12.2022

    Cybersecurity & Law Phishing

    I disse juletider er kriminelle på jakt etter «julegaver»

    Jeg satt og ante julefred og ingen fare, da det plutselig kom en SMS inn på min mobil fra «BNKID».

    JAN BJØRNSEN, 07.12.2022

    Populære innlegg

    ← →
    eCommerce Retail bærekraft

    5 ting å vurdere for å redusere retur (på nett)

    Retur, retur, retur – det evige problemet så godt som alle nettbutikker sliter med i en eller annen grad. Ikke bare er det et logistikkproblem, det er også et voksende klimaproblem som bransjen er nødt til å konfrontere.  

    PREBEN NESHEIM, 27.09.2022

    Innovation Strategy OKR

    Vi har samlet virksomheter med erfaring fra OKR - her er tre nøkkelpunkter du må lykkes med

    HERMAN ISMAR GULBRANDSEN, 01.07.2022

    GDPR personvern personopplysninger

    Rødt kort til barneidretts-appene

    Teknologien har løpt fra personvernet - på tide for dommeren å gripe inn.

    ANDREAS FAAFENG, 28.06.2022

    digitaltvilling

    Praktiske erfaringer med digital tvilling

    Du har kanskje hørt om digital tvilling før, men har du noen gang tenkt på hvor kompleks en slik sak kan være å stable på beina? Dette er en gjenfortelling fra et nylig ferdigstilt oppdrag, en såkalt Proof-of-Concept test (heretter forkortet ‘PoC’) av digital tvilling som visuell informasjonskilde. Oppdraget ble utført på vegne av og sammen med Kartverket. Vi har fått deres godkjenning for å dele dette blogginnlegget.

    Innlegg tilgjengelig på engelsk her: Practical Experiences with Digital Twin.

    ANDRÉ TORKVEEN, 27.04.2022

    digitaltwin

    Practical Experiences with Digital Twin

    You may have heard of digital twins before, but have you ever thought about how complex this can be to build? This is a retelling of a recently completed assignment for one of our clients, a so-called Proof-of-Concept test (hereinafter abbreviated ‘PoC’) of a digital twin as a visual source of information. The assignment was performed on behalf of and together with The Norwegian Mapping Authority. We have received their approval to share this blogpost.

    Post available in Norwegian here: Praktiske erfaringer med digital tvilling.

    ANDRÉ TORKVEEN, 27.04.2022

    Analytics machine learning data science

    Hvordan lykkes med AI?

    AI gjør det mulig å forstå kundene langt bedre ved å forutse deres behov og ønsker på et tidlig tidspunkt.
    Dette gir din virksomhet en gylden mulighet til å tilpasse produkter og tjenester mest mulig optimalt, som igjen gir tilfredse kunder og høy forretningsmessig gevinst, samt konkurransemessige fortrinn.

    LINE MARIE VILMING, 08.04.2022

    Business Design

    Hva er business design?

    Knowit Experience har et stort designmiljø, med om lag 50 engasjerte og kreative designere. Vi er nå i gang med å utvide vår designsfære, og bygger et miljø for business design. I Knowit Experience har vi derfor ansatt egne konsulenter i rollen som business designere, opprettet faggruppe for feltet, og økt det tverrfaglige fokuset på denne typen designmetodikk på tvers av våre Experience-kontorer i Oslo og Bergen.

    ANDREA ROALD, 05.04.2022

    Web Development regression testing continuous integration

    Test setup for JavaScript/web development with less stress and pain— My solution so far: batr

    batr — A “bundle and test … and repeat” library.

    ESPEN KLEM, 24.03.2022

    • SELSKAPET
      • Om Knowit
      • Presse og media
      • Finansiell informasjon
      • Cookies
      • Håndtering av personopplysninger
      • Whistleblower
      • Kontakt oss
    • VÅRE TJENESTER
      • Digitalbyrået
      • IT-konsulentene
      • Management-konsulentene
      • Events og arrangement
      • Kunder og referanser
      • Knowit Labs
    • JOBB HOS OSS
      • Ledige stillinger
      • Å jobbe hos oss
      • Våre medarbeidere
    • LANGUAGES
      • Svenska
      • Suomi
      • Dansk
      • English
      • Deutsch
      • Polska
    • © 2022 Knowit AB
    • Sentralbord 02486
    • post@knowit.no
    • Lakkegata 53, 0561 Oslo
    • Hovedkontor: Klarabergsgatan 60, Stockholm